uçak indi mi?


Gün geçmiyor ki akla hayale gelmeyen teknik şeyler bizim gibi sıradan insanların eline düşmesin :)

Çok sevdiğimiz bir abimiz "sen bana bir sürü şey göstermiştin, dur ben de sana bir şey söyleyeyim de bizim de katkımız olsun" diyerek yanıma geldi... elinde bir laptop, ekran açık ve bir harita...


Haritada İstanbul ve üzerinde bir sürü uçak vızır vızır gidip geliyor...

Bu nedir abi? dedim.

Bu şu anda hangi uçak nerede onu gösteriyor, bir misafirin olunca biletine bakıp sana uçuş numarasını söylüyor. Sen de buraya girip mesela TK 123 sayılı uçuşun numarasını yazıyorsun, uçak nerede, ne zaman havaalanına inecek öğreniyorsun. dedi...

Şimdi, bu benim gibi küçükken hayatında ilk gördüğü pilli radyoyu anında sökerek içini inceleyen birine söylenecek şey mi? :) :)

Hemen adrese girdim veee... orasını burasını biraz kurcalayıp haritadaki uçaklara tıklayınca;

Neler var neler... İster haritada bulunduğun yeri belirleyip üzerinden geçen uçak nereye gidiyor, markası modeli, havayolu nedir ona bak, ister uçakların kuleyle konuşmalarını dinle, istersen efendi efendi içinden çıkacak birini beklediğin uçağın uçuş numarasını yazıp yerini bul ve birebir uçak havadayken takip ettiği yolu izle...

Valla, şu anda havada ne var ne yok, kim geliyor kim gidiyor hepsinden haberim var :)

Çocukken havadaki uçağa bakıp "Acaba bu uçak nereden nereye gidiyor, Boeing mi Airbus mı?" diye merak ettiğim çok olmuştu, artık merak edecek bir şey de kalmadı, neredeyse pilotla konuşturup akşam ne yediğini anlattıracaklar :)

Evet efendim, sitenin adı iststatus ve açık adresi www.iststatus.com

Tabii ki burası benim gibi meraklılar için değil, yolcusunu bekleyen insanlar, müşterisini bekleyen turizm firmaları gibi gerçekten ihtiyacı olanların yararlanacakları bir yer... Onu da hatırlatayım ;)