uyanık milletiz ya!

Geçenlerde bir yerde okudum, böyle bir şeye şahit olmuşlar ve bu tip şeyler neredeyse her yerde çok sık yapılıyormuş... uyarmak lazım.

Bir yere gidiyorsunuz biraz içiyorsunuz ve araba sürmeniz sakıncalı olacak kadar da sarhoş oluyorsunuz... olabilir... ama bundan sonrası hiç güzel değil.

Arabanıza binip gitmeden önce böyle içkili yerlerde çalışan ve arabaları park edip giderken sahibine getiren görevliler (vale) var.

Siz alkollü olduğunuz için arabanızı bırakıp taksi tutmayı düşünseniz de, kendi arabanızla gitmek isteseniz de valeler hemen "İleride, bu saatlerde trafik kontrolü var alkole bakıyorlar, ben sizi bu trafik kontrol noktalarının biraz ilerisine kadar ..... liraya götürürüm. Oradan sonrasını kendiniz gidersiniz, taksi parası, yarın gelip arabayı alma derdi falan olmasın." teklifinde bulunuyorlarmış.

Alkollü sürücünün işine geliyor; 
taksi parası vermekten, yarın tekrar kim bilir nereden tekrar buraya geri dönüp arabasını almak için kaybedeceği zamandan kazancı olacak.

Valenin işine geliyor; 
durduk yerde yeni bir kazanç kapısı, üstüne belki de fazladan bahşiş bile alacak.

Mekân sahibinin işine geliyor;
Müşteriler "Ben içince eve nasıl dönerim, ya bir de trafik cezası yersem?" diye düşünüp gelmemezlik etmiyor.

Peki bu doğru bir şey mi? Kimsenin kazandığı parayla ilgilenmiyorum, kimseyi ekmeğinden de etmek istemem ama bu alkollü sürücüler ya trafik kontrol noktasını geçtikten sonra aracı devraldıklarında kaza yaparlarsa, kaza ve mal kaybını geçtim can kaybı ne olacak?

Sanırım bu işin çözümü trafik noktalarının kontrol yaptığı yerleri devamlı değiştirmek.