İngilizce hepimizin başına bela :)

Sözlükler, eğitim programları için hazırlanan CD'ler, bilgisayar programları, videolar, dergiler, kitaplar, internette online kurslar, yazışma yoluyla öğrenim ve aklıma gelmeyen bir sürü yöntem, bir sürü çeşitli malzeme...

Çalışmak için, değil kendi çantamda... koskoca mahallede bir tane küçük sözlüğü zor bulduğum zamanlar yabancı şarkıları dinleyip şarkı sözlerini yazar, ondan sonra da çeviri yaparak kelime dağarcığımı geliştirmeye çalışırdım :)

Şimdi sayısız imkân var, hatta kimi yerlerde belediyeler ücretsiz kurs bile veriyor ;) ama yine de iş insanın kendinde bitiyor. Her şeyde olduğu gibi "çalışırsan karşılığını alırsın, çalışmazsan sihirli değnekle işleri yoluna koyacağını umma!"

İyi derecede İngilizce bilenler için belki basit, belki seviyesi zayıf olacak ama yeni bir site keşfettim. www.voscreen.com adresinde bir site açılmış.

İngilizce konuşulanları anlamayı geliştirmek için bire bir!

Ünlü filmlerden çok ama çok çok kısa bir iki kelimelik ya da bir cümlelik bir bölümü yayınlıyorlar, sonra siz eğer bunu anlayabildiyseniz tamam ben bu söyleneni anladım diyorsunuz ve karşınıza çıkan birbirine yakın ama anlam farkı olan cümleden doğru olanı seçiyorsunuz...

ve bir sonraki soruya geçiyorsunuz, böyle böyle ilerlerken İngilizcenizi de geliştiriyorsunuz...

Altyazısız film seyretyi istiyorsanız :) voscreen sitesini kesinlikle tavsiye ediyorum, mutlaka bir deneyin, belki siz de faydalı bulur ve boş kaldığınızda ara sıra bakarak İngilizcenizi ilerletirsiniz. Ayrıca çocuklar için de uygun olduğunu belirtmemde fayda var, çünkü öğrenirken hiç sıkılmıyorsunuz...

Sitenin kullanımı hakkında daha geniş bilgi için aşağıya bakabilirsiniz:

1- Siteyi açınca üye olmadan denemek için "Start as a guest" yazan yere tıklayın.

2- Önünüze çıkan "Please select your mother tongue" yazan beyaz kutu sizi ana dilinizi seçmeniz için yönlendirecek. Arabic yazan yerin yanındaki tuşa basıp Turkish olarak değiştirin, sonra "Save" yazan kırmızı kutuya basın.

3- Karşınıza sizin için seçtikleri video çıkacak, videoyu çalıştırın ve eğer anladıysanız "I Understand" tuşuna, konuşmayı anlamadıysanız ve yazılı olarak görmeyi istiyorsanız "show me script" tuşuna basın.

4- Videodaki konuşmayı iyi dinleyip sizin için uygun olan "anladım (I understand)" ya da "bana metni göster (show me script)" tuşuna bastığınızda videodaki diyaloğun ne anlattığına dair iki kutucuk belirecek. Size göre hangisi en doğruyu ifade ediyorsa onun üzerine tıklayın.

5- Yaptığınız seçim doğruysa yeşil, yanlışsa kırmızı ile bunu size gösterecekler, bir sonraki soruya devam etmek için de Next tuşuna basarak ilerleyin... Hepsi bu kadar ;)