Nada Malanima

Eski bir şeyler ararken rastladığım NADA'yı yeni keşfettim... (İtalya'da neredeyse 40 küsur yıldır bilinen ünlü bir isimmiş)

Dinlediğim "La canzone per dormire" isimli parçasına bayıldım... Hemen bu parçanın bulunduğu "Vamp" isimli albümünü buldum ve dinlemeye başladım. (albümdeki parçaların hiçbiri bu kadar hızlı değildi ama olsun)

Hemen hemen bütün parçalar çok sade ve birbirine yakın basit giriş ritmleriyle açılıyor ama her bir parça da ayrı ayrı sonradan kendine göre gelişip değişerek dinleyeni büyük bir beğeniyle melodiye bağlıyor... Açıkça söylemek gerekirse parçalardaki müziği anlayıp beğenmek için biraz çaba sarf etmek gerekiyor... 

Albümdeki

raccogliti

il comandante perfetto

sarebbe una serenata


sirena
(youtube videoları kalitesiz olduğu için bu parçaya link vermedim)

la febbre della sera
(youtube videoları kalitesiz olduğu için bu parçaya link vermedim)


isimli parçaları da beğendim...

Sonra eski yeni ne yapmış diye araştırıp 20 albüm, sayısız single'ı  (ve 3 kitabı) bulunduğunu öğrenince iyice bir vakit ayırdım... İyi ki de ayırmışım :)

2009 yılında diğer ünlü üç İtalyan şarkıcıyla birlikte sahne aldığı Milano konserindeki bir parçaya (Ma che freddo fa) gerçekten bayıldım. Meğer (Nada'ya Sanremo müzik festivalinde ödül getiren) bu parçayı yorumlamayan kalmamış, ama ben en çok İtalya'daki depremden zarar görenlere yardım amacıyla yapılan bu konserdeki yorumu beğendim... (bu parçada 1.22'te "...cosa la vida.." diye başlayan yere gelmeden sakın dinlemekten vazgeçmeyin)