viks maceram :)

Evde iki çocuk bir de kadın olunca gürültü patırtı bitmiyor :) bir sigara içip nefes almak için kendinizi balkona atarsanız dikkat edin benim gibi yeni yıkanmışsanız üşütüp hasta olabilirsiniz :)

Ben de bu şekilde üşütünce önce bir ıhlamur yaptım, bol bol limonlu çay içtim ama (böyle en ufak şeyde ilaç alacak tipte biri olmadığım için) bir türlü iyileşemedim.

Bir yandan da boğazım, kulağım ağrımaya burnum akıp hapşırmaya da başlayınca aklıma bir zamanlar bir yerde okuduğum ilginç bir şey geldi.

"Çocuğunuz üşütür de boğazı ağrırsa, hapşırıp, öksürürse; Çocuğunuzun ayağının altına yatmadan önce viks sürün, sabaha kadar hiçbir şeyi kalmaz. Bütün anneler bunu bilir..."

Evet aynen böyle yazıyordu. Yahu süreyim ben de dedim, ne kaybederim... Ayaklarımın altına viks'i sürdüm :) çorapları giydim yattım...

5­10 dk. sonra başladı mı hafif hafif bir yanma :) Allahım o ne sıcak... çorapları çıkardım, nane bahçesinde yatıyormuş gibi her yeri sardı mı o acayip viks kokusu;) o şekilde yatmak mümkün değil tabii ama bir süre sonra alışıyorsunuz.

Fakat daha sonra da viks'in etkisi geçince bu sefer ayaklarını dere kenarında suya sokmuşsun gibi bir serinlik olmaya başlamasın mı? :) Çarşafı çekiyorum soğuk, pikenin altına giriyorum soğuk ayaklarım bir türlü ısınmıyor, sabahı sabah ettim.

Neyse sabah oldu kalktık işe geç kalmışım, o aceleyle giyinip kendimi attım yola...

Hava sıcak fakat ayaklarımda bir serinlik :) bir iki dakika sonra farkettim ki o aceleyle gece çıkardığım viksli çorapları giymemiş miyim!

Öyle işe gittim :) alelacele kahvaltı niyetine bir şeyler yedikten sonra sigara içilen yere gittim, yanıma gelen arkadaş sakızı sen mi çiğniyorsun, ne güzel nane koktu deyince ;) hemen binanın altındaki marketten yeni bir çorap aldım, ayaklar yıkandı, çoraplar giyildi ve bu macera da böylece bitti. Fakat burnum akmaya devam ettiği gibi bir yandan da arasıra öksürmeye de devam ediyorum :(

Demek ki neymiş? Her alternatif tedavi önerisi mutlaka iyidir, her tavsiye edilen herkese iyi gelecek diye bir şey yokmuş. Siz siz olun çok mecbur kalmadıkça bu tip şeyleri denemeyin :)