farklı bir resim tekniği/malzemesi fikri

Hepimizin bildiği gibi resim yaparken kullanılan bir sürü malzeme vardır; yağlı boya, sulu boya, renkli kalemler ya da siyah-beyaz resimler için kurşun kalem vs.

Bu saydığım malzemelerle yapılan resimlerde kullanılan bir sürü de teknik vardır, hepsini birbiriyle karıştırıp yeni malzemelerle farklı tekniklerin karışımı ve birleşimi sayesinde çeşitli sanat eserleri oluşturabilirsiniz.

(Mesela tuval üzerine küçük cam parçaları yapıştırıp hem tuvali hem camları boyarsanız farklı bir teknik kullanmış olursunuz veya yağlı boya kullanır bazı şekil ve çizgilerin etrafını kömür kalemlerle belirginleştirirseniz farklı malzemeleri karıştırmış olursunuz...)

Bu işler için kullanılan malzeme, araç gereç ve teknikler üzerine çok düşünen biri olmama rağmen geçenlerde (kızarmış tost ekmekleriyle bile sanat eseri yapmayı düşünmüş biri olmama rağmen) hiç aklıma gelmeyen bir şey geldi:)

Fakat sonuç nasıl olur, ortaya çıkan şey neye benzer tam olarak bilmiyorum :) ama vaktim olursa mutlaka denemeyi düşünüyorum.

Yapmayı düşündüğüm şey yağlı boya ya da sulu boya tekniğinde olduğu gibi fırça kullanmak ama malzeme olarak farklı kurşun kalemlerin içlerini çıkarıp toz haline getirdikten sonra bunları tonlarına ayırıp boya yerine kullanmak.

Evet, resim; siyah-beyaz, belki de karakalem gibi olacak ama bunların tek renkli yağlı boya resimlerden daha farklı bir görünüme sahip olacağını düşünüyorum.

Yağlı boya ya da sulu boya gibi fırça kullanıp dokuları boyutlandırmayı kolaylaştırma, siyah-beyaz çalışmaların etkisini de arttırır diye düşündüm.

Benim aklıma gelen klasik bir malzemenin farklı bir şekilde "farklı bir tekniğin malzemesi haline getirilmesi"nden başka bir şey değil. Kendiniz de bu şekilde farklı bir şeyleri farklı yerlerde kullanıp değişik teknikler ve yöntemler oluşturabilirsiniz, böyle bir şeyler düşünmenize yardımcı olabildiysem ne mutlu bana.